Ieder jaar komen er weer duizenden toeschouwers naar de GP Eext. Eigenlijk kunnen het er nooit genoeg zijn. Maar bij motorsport horen spelregels. Voor deelnemers maar ook voor publiek. Als iedereen zich aan de spelregels houdt die voor hem of haar gelden is de kans het groots dat iedereen weer een prachtige motorsportdag beleefd.
125 cc klasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 125 cc en met het bouwjaar t/m 1965.
Nummerplaten: Groen veld met witte cijfers.
125 cc-veteranen klasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 125 cc, met het bouwjaar t/m 1954 en het tijdsbeeld getrouw weergeven.
Nummerplaten: Groen veld met witte cijfers.
250 cc klasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 250 cc en met het bouwjaar t/m 1965.
Nummerplaten: Geel veld met zwarte cijfers.
350 cc klasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 350 cc en met het bouwjaar t/m 1965.
Nummerplaten: Rood veld met witte cijfers.
500 cc- klasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 500 cc en met het bouwjaar t/m 1965.
En gedoogde motorfietsen met een onbegrensde cilinderinhoud welke in 2002 bij de HMV hebben gereden.
Nummerplaten: Zwart veld met witte cijfers.
Pré 50 klasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een cilinderinhoud t/m 500 cc, met het bouwjaar t/m 1949 en het tijdsbeeld getrouw weergeven. En de bij uitzondering door het bestuur toegelaten motorfietsen.
Nummerplaten: Wit veld met rode cijfers.
Zijspanklasse
Motorfietsen, zowel twee- als viertakt, met een zijspanwagen welke links of rechts gemonteerd mag zijn en met het bouwjaar t/m 1972. De cilinderinhoud is van 500 cc t/m 750 cc. De wielmaat is vrij en met normale motorbanden. En de motorfietsen met zijspan welke begin 2003 door de HMV zijn toegelaten of gedoogd.
Nummerplaten: Vrij.